LifestylePoSwojemu

Planszówki i karcianki na każdą okazję

KolejkaKolejka
Gry planszowe i karciane świetnie sprawdzają się na spotkaniach towarzyskich i rodzinnych. Na pewno znajdziemy wśród nich te bardzo proste, ale i takie, których zasady rozkminia się przez pół dnia. Kiedyś był to głównie chińczyk, monopol i eurobiznes. Teraz aż trudno wybrać wśród niezliczonej ilości i różnorodności gier.
U mnie przygoda z karciankami i planszówkami rozpoczęła się na dobre od Sabotażysty. Proste zasady: grupa krasnali, której celem jest zdobycie złota i grupa sabotażystów, która im w tym przeszkadza. Gra ta świetnie sprawdziła wśród wielu moich znajomych, którzy rozpowszechniali ją dalej u swoich znajomych. Wiązało się z nią też wiele różnych emocji (moje dziewczyny ze studiów: jeżeli to czytacie to wiecie o co chodzi – puszczam oczko;).

Teraz moja kolekcja gier jest całkiem spora, a kiedy dodamy do tego gry moich znajomych i rodziny to na prawdę jest w czym wybierać. Powoli zbliża się jesień, wieczory będą coraz dłuższe, więc może warto wykorzystać ten czas na ciekawą grę planszową ze znajomymi. Mam dla Was kilka propozycji, oto pierwsze z nich.

Kolejka

Przenosi nas w czasy PRL-u. I to nie tylko przez fantastyczne zdjęcia produktów z tamtych czasów na kartach:)
Cała zabawa polega na zdobyciu potrzebnych rzeczy z listy zakupów, stojąc w przysłowiowej kolejce. A powody zakupów są różne: od urlopu na działce, przez urządzenie mieszkania z przydziału po wyprawienie pierwszej komunii. Wszystko zależy od Twojej roli. A sprawa nie będzie prosta: przepychankom, remanentom czy pomyłkom w dostawie nie ma końca. Uratować sytuację może towar spod lody czy dziecko (bo matka z dzieckiem zawsze ma pierwszeństwo!). Trzeba tylko uważać, żeby nie krytykować władzy i nie wciskać się w kolejkę. U przekupki będzie można rozsądnie wymienić towar, a spekulanta trzeba bacznie obserwować, bo on również pcha się do kolejki i chce coś ugrać dla siebie.

 

Przebieg gry

 

Kolejka
1. Gracze zajmują miejsca w kolejkach do sklepów, z których potrzebują towar.
2. Następuje dostawa towarów do sklepów.
3. Gracze przepychają się w kolejkach maksymalnie trzy razy. Można też spasować.
4. Po otwarciu sklepów gracz zabiera po jednym towarze – zgodnie z ustawieniem kolejki. Jeżeli w sklepie są dwa towary to otrzyma je pierwszy i drugi gracz, który ustawił się w kolejce.
Jeżeli towar dostanie się spekulantowi to trafia on na bazar.
Na bazarze można wymieniać towar na zasadzie 2:1. Chyba, że stoi na nim przekupka – wtedy dostanie się towar po okazyjnej cenie 1:1.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy zbierze wszystkie potrzebne towary.

 

Gra dla: od 2 do 5 osób, od 12 lat.
Cała gra trwa: około 60 minut.
Czy można dokupić rozszerzenie: tak – Ogonek.
Cena: 99,95 zł (REBEL.pl).

K2

 

K2

Z czasów PRL-u przenosimy się na K2, czyli na drugi co do wielkości szczyt świata. Wyprawa nie będzie łatwa. Im wyżej tym mniej tlenu, strome szlaki, czasami pewnie też śliskie. I pogoda, która lubi płatać figla, nie zawsze będzie Twoim sprzymierzeńcem. Poza tym Twój zespół będzie musiał rywalizować z innymi, którzy chcą zdobyć szczyt przed Tobą.

Przebieg gry

Na początku dokonujemy wyboru planszy – wejście na K2 można prowadzić trasą łatwą lub trudną. Wybieramy również pogodę zimową lub letnią. Te dwa warianty planszy i pogody sprawiają, że grę można sobie urozmaicać przez różne ich kombinacje.
Każdy gracz kieruje zespołem dwóch himalaistów (jak ich nazywam “obłym” i “karbowanym”). Wyprawa trwa 18 dni. Każdy gracz podczas rundy zagrywa 3 kartami, którymi może:
– dotlenić himalaistę,
– wspiąć się lub zejść,
– postawić namiot (z wykorzystaniem kart ruchu).
Im wyżej się wejdzie, tym więcej punktów się zdobywa. Trzeba jednak cały czas pamiętać o poziomie aklimatyzacji. Jeżeli braknie himalaiście tlenu to zginie, a punkty wtedy również przepadają.
Na przebieg gry wpływa pogoda, która sprawia, że:
– wejście wyżej zabiera nam więcej kart ruchu, czyli jest trudniejsze lub
– zaczynam nam brakować tlenu, a to może doprowadzić do śmierci himalaisty lub konieczności zejścia.
Poza tym im wyżej jesteśmy tym mniej himalaistów może być w tym samym miejscu.
Sytuację ratuje postawienie:
– namiotu, który zwiększa naszą aklimatyzację,
– zagranie kartami aklimatyzacji, które nas dotlenią.
Gra kończy się z ostatnim dniem wyprawy, a wygrywa ją osoba, która zdobędzie najwięcej punktów.

 

Gra dla: od 1 do 5 osób, od 8 lat.
Cała gra trwa: około 60 minut.
Czy można dokupić rozszerzenie: tak – K2: Broad Peak.
Cena: 99,95 zł (REBEL.pl).

 

Malutka


Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /home/server987836/ftp/migracja/malutkaposwojemu.pl/wp-includes/class.wp-scripts.php on line 426